发表一篇学和医学成像类SCI论文
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Abstract:
:Background The randomized ESTEEM trial reported that preimplantation genetic aneuploidy testing of oocytes by polar body biopsy (PGT-A) with array comparative genomic hybridization (aCGH) in women aged 36 - 40 years undergoing assisted reproduction treatment reduces the number of embryo transfers and the risk of miscarriage while not impacting the live birth rate. Method A decision tree model based on data from the ESTEEM trial was created and analyzed, using three cost scenarios for assisted reproduction treatment in Germany (statutory health insurance [GKV] = the deductible is 50% of the standard medical costs; private medical insurance [PKV] = invoicing is based on the German medical fee schedule [GOÄ]; private medical insurance with a simple GOÄ factor [simple GOÄ factor] = invoicing is based on the standard medical fees multiplied by a linear GOÄ factor). The scenarios were compared for cost-effectiveness (cost per live birth), cost per prevented miscarriage and the threshold values for cost and effectiveness. Results PGT-A increased the costs per live birth in all scenarios (GKV: + 208%; PKV: + 49%; simple GOÄ factor: + 89%). A threshold analysis showed a substantial cost discrepancy between the actual cost of the intervention based on GOÄ (€ 5801) vs. the theoretically tolerable PGT-A cost (GKV: € 561, PKV: € 1037, single GOÄ-factor: € 743). The incremental cost per one prevented miscarriage was approximately € 70 000 - 75 000 for all cost scenarios. Conclusion The use of PGT-A with aCGH in assisted reproduction cannot be recommended from a cost-effectiveness perspective. :Hintergrund Die ESTEEM-Studie zeigte, dass eine Aneuploidieuntersuchung von Eizellen durch Polkörperbiopsie (PKD) und array comparative genomic hybridization (aCGH) Diagnostik im Rahmen einer assistierten Reproduktion bei Frauen im Alter von 36 bis 40 Jahren die Lebendgeburtsrate nicht steigert, jedoch die Anzahl von Behandlungszyklen mit Embryoübertragung und das Abortrisiko verringert. Methode Es wurde ein entscheidungsanalytisches Modell basierend auf Daten der ESTEEM-Studie erstellt, und drei Kostenszenarien einer assistierten Reproduktion in Deutschland aus Patientenperspektive (gesetzlich versichert [GKV] = Selbstbehalt 50% der EBM-Kosten; privat versichert [PKV] = Abrechnung basierend auf Gebührenordnung für Ärzte [GOÄ]; privat versichert [einfacher GOÄ-Faktor] Abrechnung GOÄ mit einfachem Faktor) auf Kosteneffektivität (Kosten pro Lebendgeburt), Kosten- und Effektschwellenwerte und Kosten pro verhindertem Abort untersucht. Ergebnisse Eine PKD erhöht die Kosten pro Lebendgeburt in allen Szenarien (GKV: + 208%; PKV: + 49%; einfacher GOÄ-Faktor: + 89%). Eine Schwellenwertanalyse zeigt eine erhebliche Diskrepanz zwischen den Kosten einer aCGH-Polkörperdiagnostik von im Mittel 5801 € und den für eine Kosteneffektivität theoretisch maximal zulässigen Kosten für die genetische Diagnostik (GKV: 561 €, PKV: 1037 €, einfacher GOÄ-Faktor: 743 €). Die inkrementellen Kosten pro verhindertem Abort betragen rund 70 000 – 75 000 € in allen Kostenszenarien. Schlussfolgerung Die Aneuploidieuntersuchung von Eizellen durch PKD und aCGH im Rahmen einer assistierten Reproduktion ist unter Kosten-Wirksamkeits-Aspekten nicht empfehlenswert.
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最新影响因子:2.754 | 期刊ISSN:0016-5751 | CiteScore:0.91 |
出版周期:Monthly | 是否OA:YES | 出版年份:1939 |
自引率:13.00% | 研究方向:医学-妇产科学 |
出版地区:GERMANY |
SCI期刊coverage:Science Citation Index Expanded(科学引文索引扩展)
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Geburtshilfe und Frauenheilkunde (GebFra) addresses the whole field of obstetrics and gynecology and is concerned with research as much as with clinical practice. In its scientific section, it publishes original articles, reviews and case reports in all fields of the discipline, namely gynecological oncology, including oncology of the breast obstetrics and perinatal medicine, reproductive medicine, and urogynecology.
产科学妇产科学杂志》和一个或多个有关的研究和临床实践。在其截面设计科学,它的原始文章,评论和病例报告在所有领域的学科,即 l肿瘤,包括肿瘤的乳腺癌 产科和围产期医学 生殖医学 和泌尿妇科
大类(学科) | 小类(学科) | 学科排名 |
医学 |
OBSTETRICS & GYNECOLOGY (妇产科学) 4区 |
68/82 |
年度总发文量 | 年度论文发表量 | 年度综述发表量 |
69 | 59 | 10 |
引文计数(2018)
文献(2015-2017)
361次引用
396篇文献
序号 | 类别 | 排名 | 百分位 |
1 |
大类(学科):Medicine
小类(学科):Obstetrics and Gynecology
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#92/168
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2 |
大类(学科):Nursing
小类(学科):Maternity and Midwifery
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#7/23
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